Productie Breedplaatvloeren

21-11-2017

Naar aanleiding van de onderzoeksrapporten over het instorten van de parkeergarage Eindhoven krijgen wij veel vragen over onze productiewijze van Breedplaatvloeren en Airdeckvloeren. De situatie is dat het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) aan gemeenten de opdracht heeft gegeven om te inventariseren of er veiligheidsrisico’s bij bestaande gebouwen zijn.

 


De minister van BZK heeft adequate stappen genomen en gemeenten verzocht gebouweigenaren van na 1999 gebouwde gebouwen te benaderen om aan de hand van een stappenplan te onderzoeken of en in welke mate er in een gebouw een mogelijk veiligheidsrisico is. Het is verstandig dat stappenplan te volgen en de veiligheid te controleren.

 

Als uit dit stappenplan blijkt dat een risicoanalyse van een project noodzakelijk is, begint deze met een toets door de (hoofd-) constructeur van de berekeningen aan de normen en uitgangspunten. Vervolgens komt de producent van de vloeren in beeld en krijgen wij veel vragen over de karakteristieken van onze vloeren.

 

Onze productiewijze is al sinds 1995 dat de Breedplaatvloeren vervaardigd worden met traditioneel grindbeton die na het storten nog extra worden opgeruwd, waardoor er een structurele ruwheid op de prefab-plaat aanwezig is.

 

Ook voor onze Airdeckvloeren geldt dat deze vervaardigd zijn met traditioneel grindbeton, vanaf augustus 2017 ruwen wij deze platen net als onze Breedplaatvloeren verder op.

 

In beide gevallen geeft het stroomschema in het informatiedocument aan dat gekozen mag worden voor:

“Vooralsnog geen maatregelen noodzakelijk. Wachten op nader onderzoek”

 

Meer informatie?


Indien u meer informatie wenst, kan u zich direct wenden tot hoofd engineering van De Hoop Pekso.

Ing. Johan van Geel
T +31 162 473 973
E j.vgeel@dehoop-pekso.nl